Gezocht: Nederlandstalige OpenRefine trainers

Ik geef vrij regelmatig Nederlandstalige OpenRefine workshops, vooral in de Nederlandse culturele sector. Ik doe dit meestal als freelancer en ontvang er ook een (meestal marktconforme) vergoeding voor.

Ik krijg best veel verzoeken, te veel om het zelf te bolwerken. Ik wil graag een aantal van die opdrachten en verzoeken aan anderen overdragen. Ik zou het ook prettig vinden om een ‘maatje’ te hebben bij workshops, zodat er telkens een docent is, maar ook een begeleider die deelnemers bij praktische vragen en problemen kan helpen.

Heeft iemand interesse, eventueel ook in Vlaanderen? Wie geeft OpenRefine trainingen in het Nederlands en wil meer opdrachten? Neem dan contact met me op. Ik kan je ook helpen en begeleiden (Train the trainer).

Hoi Sandra, het ligt eraan wat je verwachtingen zijn. Ik werk sinds 2 jaar best vaak met OpenRefine, maar ik weet ook nog heel veel niet. Google is my friend, en ik kan programmeren (dus ik ben niet bang voor Grel en I :heart: Python. Daarnaast geef en gaf ik ook vaak workshops en trainingen. Kortom, ik zou je misschien wel kunnen helpen.

Maar juich niet te vroeg. Voorbereiding voor trainingen kan heel tijdrovend zijn, vooral als het maatwerk betreft. Trainingen op locaties waar de ventilatie matig is en je toch over schouders van cursisten moet meekijken, doe ik niet meer, sinds Covid, tenzij de besmettingscijfers en de preventiemaatregelen ter plaatse het toelaten. Online trainingen is wat dat betreft geen probleem.

Zie je mogelijkheden? Dan stel ik voor dat we er nader over van gedachten wisselen.

Hartelijke groeten,
Rolf