Gezocht: Nederlandstalige OpenRefine trainers

Ha @RolfBly - ik heb precies dezelfde bedenkingen als jij: trainingen voorbereiden is bijzonder tijdrovend, daarom zeg ik ook soms (met pijn in het hart) nee. Ik reis tegenwoordig ook veel minder en heb ook een lichte voorkeur voor online. Daarom wil ik graag een ‘pooltje’ van trainers opbouwen, zodat we het werk kunnen verdelen (en mogelijks materiaal kunnen delen).

Ik heb via LinkedIn (waar ik bovenstaande bericht deelde) ook al een drietal reacties ontvangen, en denk er nu aan om een keer een call te organiseren om met dit groepje kandidaten vrijblijvend van gedachten te wisselen. Dit wordt ongetwijfeld na oud en nieuw. Ik hou je op de hoogte.

Overigens zag ik dat jij betrokken bent bij de werkgroep OpenRefine van de Axiell gebruikersgroep? Klopt dit? Ik heb elders op dit forum een vraag hierover gepost. Volgende week geef ik een workshop bij het Nederlands Fotomuseum, waar men precies deze vraag heeft (hoe geschoonde data weer importeren in Axiell Collections). Wellicht verwijs ik hen naar jullie werkgroep als dat OK is.